Toestroom van reserveringen beheren met een flexibel en slim systeem

Meerdere activiteiten en arrangementen aanbieden en daar ook een goed reserveringssysteem voor gebruiken. Het lijkt in deze snel veranderende wereld niet altijd eenvoudig en tegelijkertijd is het een must voor je bedrijf om zo de toestroom aan reserveringen op te kunnen vangen. Door gebruik te maken van een slim en flexibel online reserveringssysteem kun je je bedrijf hierop voorbereiden.

Huidige reserveringssystemen zijn veelal statisch ingericht en werken niet samen met waardevolle, beschikbare data van een reservering. Binnen Nostium kun je daarentegen eenvoudig reserveringen beheren door flexibele en slimme software en is alles te managen vanuit de Cloud. Wij gingen in gesprek met Sebas Wijnen, Project- en accountmanager binnen Nostium en vroegen hem onder andere over de toegevoegde waarde van zo’n ‘slim’ systeem binnen de recreatiebranche.

Nostium planbord backoffice

“Wij zijn een team van specialisten op het gebied van het ontwikkelen en ontwerpen van webapplicaties voor de vrijetijdsbranche. Binnen deze markt zagen wij dat er behoefte was aan een reserveringssysteem dat slim met data omgaat en gericht is op gebruiksvriendelijkheid. Met Nostium hebben wij een systeem gecreëerd die deze punten beheert. Doordat onze software een uniek algoritme hanteert, bekijkt het systeem real time in iedere fase van de reservering naar onder andere beschikbaar, mogelijkheden en samenstelling van de groep. Optioneel hierbij is ook de verdeling binnen de accommodatie in verband met slijtage van gebruikte onderdelen zoals een bowlingbaan, lasergame pak of zelfs een e-chopper”, geeft Sebas aan.

Met een bewogen jaar achter de rug, waar er bij de meeste bedrijven nieuwe en aanvullende activiteiten zijn toegevoegd, is er ook de vraag ontstaan dit diverse aanbod op een juiste manier te koppelen binnen één reserveringssysteem. De gast zou op die manier een dagje uit kunnen reserveren met meerdere activiteiten, waarbij er maar één omgeving wordt gebruikt.

Bij Leisure centrum, restaurant & bar De Hoge Heide in Vlijmen zijn ze maar al te goed bekend met het aanbod van verschillende activiteiten. Zo verzorgen zij onder andere uitjes als bowlen en poolfootball, feesten & partijen en bedrijfsuitjes, daarnaast kun je er ook nog gezellig eten en drinken. Een all-inclusive uitje waarbij de gast van tevoren de activiteiten al gereserveerd moet kunnen hebben, in een volgorde die hij of zij graag wil, is voor hen een must.

“Wij maakten eerst gebruik van een ander reserveringssysteem, maar liepen toch tegen het ambitiegehalte aan van die partij. Daarentegen is Nostium enorm actief met door ontwikkelen en hebben zij een perfecte supportafdeling. Binnen deze support omgeving kun je zelf prioriteit geven aan je wensen en ze ook daadwerkelijk in vervulling zien gaan. Zelf gaan we graag mee met de tijd, lopen zelfs het liefst net een stap vooruit en daarom vinden wij het slimme systeem ook echt een toegevoegde waarde. Neem bijvoorbeeld het slijtage management van de bowlingbanen, de bezetting wordt nu automatisch ingedeeld zodat alle banen evenredig slijten. Aan de andere kant merken we dat up-sell items nu ook veel meer worden verkocht, doordat ze op het juiste moment in het reserveringsproces worden aangeboden’, vertelt Peter de Ruijter, Eigenaar De Hoge Heide.

Naast het aanbieden van dagrecreatieve activiteiten of arrangementen binnen het systeem van Nostium kan er ook gedacht worden aan het aanbieden van zaalhuur, overnachtingen en zelfs workshops. “Het systeem kan iedere activiteit aanbieden, waarbij we maatwerk voor de klant kunnen verzorgen. Het aanpassen en instellen van de activiteiten is daarnaast heel toegankelijk voor de klant zelf. Ook krijgen wij van klanten en gasten terug dat ze het fijn vinden dat er geen software nodig is voor ons systeem en dat alles via de Cloud werkt, op die manier kun je altijd en overal aanpassingen doen en reserveringen maken.”, zegt Sebas. Door koppelingen te maken met bijvoorbeeld een kassasysteem wordt het gemak van de ondernemer uitgebreid. “Voor veel klanten is dit zelfs een voorwaarde. Dat de reserveringen, zoals de losse activiteiten en arrangementen, doorgeschoten kunnen worden naar de kassa zodra de gast binnen is en er aan het einde van het bezoek afgerekend kan worden inclusief de extra kosten die zij hebben gemaakt op locatie wordt als zeer welkom ervaren”, vertelt Sebas namens klantervaringen.

Het slimmer maken van deze systemen gaat met behulp van data, het liefst zo rijk gevuld. Bedrijven in de recreatie hebben vaak al een ruime hoeveelheid aan informatie over hun gasten, bij Nostium hopen ze dan ook in de nabije toekomst nog slimmer met deze data om te gaan. “We willen meer gebruik maken van de beschikbare technologie zodat het systeem nog slimmer kan handelen. Denk hier aan makkelijker samen te stellen uitjes door de gast, op basis van alle wensen en mogelijkheden. Voor het bedrijf is het de bedoeling dat het systeem zelflerend wordt waarbij er een optimalisatieslag gedaan moet worden wat betreft het indelen van reserveringen en de beschikbaarheid van faciliteiten. Daarnaast willen wij ons richten op samenwerkingen met andere softwaresystemen. Ons doel is bedrijven te ontzorgen in de dagelijkse bedrijfsprocessen van het begin van de reservering tot en met de aftersales. Op deze manier zorgen we ervoor dat je als ondernemer echt kan ondernemen en zo werkt aan een optimale gastbeleving”, sluit Sebas af.

Over Nostium

Het reserveringssysteem van Nostium is slim en flexibel en werkt zonder installatie via de Cloud. Een basisomgeving is met een paar uur gestart en met beschikbare data kan er meteen gestart worden met het juist benaderen van de gast. Meer informatie of een live demo aanvragen?

www.nostium.com

Deel dit artikel op

Misschien is dit ook interresant

Uw nieuws op de website

Heeft u interessant nieuws of een bijzonder verhaal? Laten het ons weten via info@recreatieftotaal.nl of via deze handige upload module. Denk hierbij bijvoorbeeld aan de lancering van een nieuw product, bedrijfsovername, de opening van uw nieuwe locatie, of wat te denken van het winnen van een award.