Uit Recreatief Totaal

Recreatievoorzieningen naar een hoger level tillen met Finse Kota’s van Ticra Outdoor

Geplaatst op: 24 augustus 2022

De grootste trend van afgelopen jaar in verblijfsrecreatie zit hem in de vraag naar meer privacy en betere hygiëne, volgens Maurice van den Burg, verkoopadviseur van Ticra Outdoor. Welke trends zagen zij nog meer opkomen en hoe zorgen ze er bij Ticra Outdoor voor dat de aangeboden producten blijven aansluiten op de veranderende wensen van de recreatieondernemer?

Toen we vorig jaar de vraag stelden; ‘Welke trend in glamping voorzien jullie het komende jaar?’, werd er onder andere het winterkamperen aangegeven. Volgens Maurice is dit inderdaad ook zo gebleken. “Er zijn meer binnenlandse overnachtingen geweest de afgelopen winter, omdat velen toch meer in Nederland hun uitjes zochten. Je ziet dat campings en vakantieparken steeds meer denken aan winterharde overnachtingsvoorzieningen en zelfs hun seizoenen uitbreiden met een langer openingsjaar. Bij Ticra Outdoor zorgen wij er dan ook voor dat onze voorzieningen goed geïsoleerd worden opgeleverd en er eventueel extra warmtebronnen bijgeleverd kunnen worden. Hiermee zorgen we dat een ondernemer voorzien is van een totaalpakket om de gast, en de onderneming zelf, de winter door te helpen”, vertelt Maurice

Ticra Outdoor Finse Kota binnen

Verrassend ruim en aanpasbaar

Een van de bijzondere producten van Ticra Outdoor is toch wel de Finse Kota. Een knus verblijf waarbij de mogelijkheden oneindig zijn laat Maurice ons weten. “De Kota’s ogen van buiten wat klein, maar eenmaal binnen verbazen de meesten zich om de ruimte en worden ze toch overspoeld door een knus gevoel. Het mooie aan dit product is dan ook dat er mogelijkheden te over zijn, voor zowel de kwaliteit, uitbouw, inrichting en dus ook de sector. Vanuit de recreatiesector krijgen we bijvoorbeeld veel vragen om een Kota op te leveren met een sauna of grill en uiteraard ook als verblijf. Omdat wij al tien jaar met een leverancier samenwerken, maakt dat het mogelijk dat wij producten ook startklaar kunnen opleveren, dus het verblijf inclusief inrichting.”

Op de vraag of Ticra Outdoor zich speciaal richt op de recreatiesector met de Finse Kota’s en andere accommodatieconcepten waaronder de Camping Pods en Camping Barrels, geeft Maurice aan; “We merken dat de recreatie een hele bijzondere branche is die voornamelijk persoonlijk aandacht nodig heeft. Door extra focus op deze sector te leggen tillen we het ondernemerschap naar een hoger niveau.”

Luxe en wellness

Naast de trends in privacy en hygiëne, speelt er tegenwoordig ook het stukje luxe en wellness mee bij het bepalen van een verblijf door de gast. Hoe komt het dat deze trend zo groeit en hoe speelt Ticra Outdoor hierop in? “Mede door corona zijn we in gaan zien dat we meer op onze gezondheid moeten letten, daarnaast wil men nu meer dan ooit ‘gewoon’ kunnen genieten en ontzorgd worden. Wellness werkt stress verlagend en sluit dus goed aan bij deze behoefte. Bij ons is wellness is altijd al wel in het gamma geweest. Onze Kota’s zijn zo flexibel dat ze uitgebouwd kunnen worden met sauna of alleen als sauna. Wij hebben veel ervaring in het leveren van geschakelde Kota’s, waardoor er meerdere ruimtes gecreëerd worden en wat de groeiende trend naar meer privacy daarmee ook weer oplost”, laat Maurice weten.

Over Ticra Outdoor

Als leverancier biedt Ticra Outdoor een breed assortiment aan professionele traditionele Finse Kota’s, naar wens op maat en inhoud aangepast. Daarnaast zijn zij het adres voor prachtige buitensauna’s, houtgestookte- en elektrische hottubs, camping Pods en Polar Grills. In de vernieuwde showroom en showtuin staan zowel wellnessproducten als ingerichte accommodaties om inspiratie op te doen. Ticra Outdoor staat voor een servicegerichte aanpak, denkt graag mee met klanten en adviseert over eventueel maatwerkmogelijkheden.

Meer informatie ticraoutdoor.com/nl

Uw nieuws op de website

Heeft u interessant nieuws of een bijzonder verhaal? Laten het ons weten via [email protected] of via deze handige upload module. Denk hierbij bijvoorbeeld aan de lancering van een nieuw product, bedrijfsovername, de opening van uw nieuwe locatie, of wat te denken van het winnen van een award.