• Over ons
  • Contact
  • Gratis magazine
  • Adverteren
  • Recreatief totaal - magazine voor de recreatie- en vrijetijdsmarkt
    Platform voor trends & noviteiten in Leisure
    • Nieuws
      • Dagrecreatie
      • Verblijfsrecreatie
      • Bedrijfsnieuws
      • Productnieuws
      • Eventnieuws
      • Uit Recreatief Totaal
    • Evenementen
    • Bedrijvenindex
    • Online edities
    event
    uit-recreatief-totaal

    Bezoek aan Vakantiebeurs bijzonder nuttig voor Nederlandse recreatiebedrijven

    8 januari 2020

    Bart Meijer is de brandmanager van de Vakantiebeurs. In aanloop naar de jubileumeditie van 2020 legden wij hem enkele vragen voor. De vakantiebeurs wordt nog altijd goed bezocht – en ook de vakdag is traditioneel een netwerkmoment voor de Nederlandse recreatiesector.

    De beurs zelf lijkt vooral georiënteerd op buitenlandse vakanties. “Onterecht”, laat Bart weten. “Een groot deel van de bezoekers kiest voor kortere vakantie nog altijd voor een Naderlandse bestemming.”

    Wat valt er voor de Nederlandse recreatieondernemer te halen op de Vakantiebeurs?

    Meijer: “In 2020 vieren we als Vakantiebeurs onze 50e verjaardag, dit vieren we met de consument middels groots entertainment van over de gehele wereld en vele winacties.

    Maar op de vakdag vieren we het dit jaar uiteraard ook graag met de reis- en recreatieprofessionals tijdens ons Vakdagfeest. In de speciale Vakantiebeurs Festivaltent  gaat tussen 18.00 en 22.00 het dak eraf! Onder het genot van een hapje en een drankje kunnen alle vakbezoekers genieten van een spetterende openingsact, een surprise artiest, coverband Broadway en de beats van een DJ.”

    Hoe staat het er voor met destinatie Nederland op de vakantiebeurs? 

    Meijer: ”Uiteraard is er in 2020 weer een Nederland Zone op de beurs, deze is helaas minder groot dan we graag zouden zien. Als Vakantiebeurs trachten we al een aantal jaren om de bestemming Nederland meer vorm en body te geven op het evenement, tot op heden blijft het echter lastig om de Nederlandse regio’s steden en recreatiepartijen in grotere getalen te enthousiasmeren om zich op het event te presenteren.

    We blijven wel in de zone investeren, dus het wordt een bruisende zone met een waterbak om op te zeilen en kanoën en een Holland Terras gericht op de oranje (sport)zomer met EK Voetbal, Formule 1 Zandvoort, Olympische Spelen. Op en rondom het terras zorgen we samen met TUI voor activatie in de vorm van F1 simulatoren en een Escape room.

    Er staan mooie partijen in de zone Achterhoek Toerisme, Molecaten, Camping Gulperberg, Camping Vogelenzang en Gooise Wandelsport. En in het Nederlandpaviljoen presenteren o.a. Utrecht, Woerden, Utrechtse Heuvelrug, Nunspeet en Tilburg zich.”

    De Nederlandse regering en het NBTC willen toeristen meer spreiden over het land. Kan de Vakantiebeurs daar een rol in spelen?

    Meijer: “Het podium dat we als Vakantiebeurs bieden aan Nederlandse bestemmingen en recreatiezones en parken zou daar zeker bij kunnen helpen, maar dan is het wel noodzaak dat we, samen met de Nederlandse bedrijven, het aanbod uitbouwen tot een betere afspiegeling van al het unieke aanbod in ons mooie land. 

    Met meer dan 60.000 consumenten oriënteren zich op Vakantiebeurs ook voor hun vrijetijdsbesteding in Nederland door het jaar heen, daar vind men nu maar een beperkt aanbod van. Dat is natuurlijk jammer en ook een gemiste kans.”

    Hoe zie jij de rol van een stand op de vakantiebeurs in de marketingmix van een vakantiebedrijf? 

    Meijer: “Uit enquêtes onder de bezoekers van de Vakantiebeurs blijkt ieder jaar weer dat ruim 60% van deze consumenten naast een buitenlandse vakantie ook ieder jaar nog 2-3 short-breaks en diverse dag uitstapjes binnen Nederland onderneemt en dat men hiervoor inspiratie zoekt op de Vakantiebeurs.

    Reden is dat men op internet vaak door de bomen het bos niet meer ziet, men weinig tijd heeft en liever persoonlijk advies krijgt van kenner(s). De behoefte aan live contact neemt in het algemeen weer toe. Kijk naar de enorme groei van het aantal zelfstandig reisagenten en de revival van reisbureaus in de branche. Een partij als TUI ziet ook weer toegevoegde waarde in live-contact op een beurs en ook een echte online partij als Coolblue opent zelfs winkels. Wil je de moderne consument echt vangen, dan zal je marketingcampagne moeten bestaan uit een mix van online, offline en live-events.

    Daarin bieden we als Vakantiebeurs natuurlijk een uniek podium, wat we de laatste jaren hebben omgebouwd tot een dagje uit vol informatie, inspiratie en entertainment in een meer festivalachtige sfeer. En het allerbelangrijkste is dat er een diverse doelgroepen, van gezinnen tot comfort koppels en ouderen, rondlopen met de intentie en het budget om meerdere binnen- en buitenlandse vakanties per jaar te boeken.”

    VakantiebeursRecreatiebedrijvenrecreatieondernemerNederland als bestemming
    Deel dit artikel op: TwitterFacebookGoogle+LinkedIn
    Op zoek naar de trends All over the World
    Travel Congress 2020 Consument van de toekomst

    VERGELIJKBARE BERICHTEN

    Uit Recreatief Totaal

    Trends en relevante trends

    4 januari 2020
    Eventnieuws

    5 redenen waarom je de Vakantiebeur...

    2 januari 2020
    K3H architecten: Een receptie is maatwerk
    Uit Recreatief Totaal

    K3H architecten: Een receptie is ma...

    27 mei 2019

    Laatste editie

    Online Recreatief Totaal editie 6, 2020 doorbladeren

    UW NIEUWS OP DE WEBSITE?

    Persbericht aanleveren

    Heeft u interessant nieuws of een bijzonder verhaal? Laten het ons weten via info@recreatieftotaal.nl of via deze handige upload module. Denk hierbij bijvoorbeeld aan de lancering van een nieuw product, bedrijfsovername, de opening van uw nieuwe locatie, of wat te denken van het winnen van een award.

    huck torimex https://www.huck.nl/

    BLIJF OP DE HOOGTE

    Facebookvolg ons LinkedInvolg ons

    ONTVANG HET MAGAZINE GRATIS

    Ik wil graag GRATIS het gedrukte magazine ontvangen.

    Gratis magazine
    Recreatief Totaal magazine voro de recreatie

    Het magazine voor de ondernemer in de recreatie, maar ook de website voor informatie binnen de vrije tijds en reacreatiebranche. Kortom het platform voor iedereen in de vrije tijd en recreatiebranche. Recreatief totaal biedt praktische informatie, nieuws en noviteiten, aansprekende praktijkvoorbeelden en reportages voor en van bedrijven in recreatie en toerisme.

    Recreatief totaal
    Hoenderkamp 27
    7812 VZ Emmen

    Vragen of opmerkingen kunnen ook per mail worden verstuurd via het formulier op de contact pagina.

    • © 2021 We'R Media. Alle rechten voorbehouden.
    • Disclaimer
    • Privacy voorwaarden
    Webdesign: VDS Crossmedia
    • Nieuws
      • Dagrecreatie
      • Verblijfsrecreatie
      • Bedrijfsnieuws
      • Productnieuws
      • Eventnieuws
      • Uit Recreatief Totaal
    • Evenementen
    • Bedrijvenindex
    • Online edities