ONSTAGE – een wereldberoemde DJ zijn voor één dag
De stad Breda heeft sinds kort al de ingrediënten om zich als ‘DJ-stad’ te profileren. Sinds dit jaar staat er midden in de binnenstad een nieuwe attractie waarbij je je voor één dag een wereldberoemde DJ kunt voelen. In gesprek met William Watts, bedenker van deze attractie horen wij hoe deze nieuwste attractie is ontstaan en hoe deze in zijn werk gaat.
“ONSTAGE is de allereerste bezoekersattractie waar je samen met je vrienden voor één dag kan meemaken hoe het is om een wereldberoemde DJ te zijn. In de sfeer van een festival kom je binnen in een audiovisueel spektakel. Er zijn 7 interactieve ruimtes waar je doorheen loopt. Van een fotoshoot tot een muziekstudio, telkens word je verrast. En aan het einde maak je via schermen mee hoe het is om op de mainstage te staan. Je gaat naar huis met een ‘digitale goodiebag’, overladen met unieke foto’s voor je tijdlijn, een muzieknummer en een eigen aftermovie!”, vertelt William met veel enthousiasme
Hoe is het idee ontstaan?
“Wat mij vooral bezighield was dat events vaak maar voor 1 dag zijn te beleven. Ik wilde iets creëren wat voor langere tijd kan blijven staan en waar dus veel meer mensen een leuke tijd aan kunnen beleven. Op een bepaalde dag, of eerlijk gezegd in een nacht, heb ik mijn hele idee uitgewerkt en ben ik het gaan realiseren. Ik wist dat Breda op zoek was naar meer Leisure en het meerdere initiatieven heeft laten zien om als DJ-stad naar buiten te treden. Helaas allen met weinig succes. Met de ONSTAGE-attractie ben je vrij flexibel, het kan op meerdere locaties worden neergezet en je kunt je eigen ‘thema’ erin verwerken wat de attractie uniek maakt. Hier hebben we uiteraard gekozen (en met succes weten te realiseren), om het met Tiesto te verbinden. Hoe? Kom dat maar eens ervaren”, lacht William.
Het klinkt makkelijk te realiseren zo’n idee, heb je dat ook zo ervaren?
“Het klinkt makkelijker dan het daadwerkelijk was hoor. We zijn ongeveer twee jaar bezig geweest met de daadwerkelijke realisatie, waarbij we ook de financiering moesten ophalen. Helaas raakte op een gegeven moment de financiering op, er komen toch altijd meer kosten bij kijken dan je denkt, maar gelukkig vonden we uiteindelijk een investeerder die in ons geloofde, toen konden we doorpakken. Uiteindelijk hebben we voor het gehele project acht partijen weten te vinden die ons financieel steunen.
Daarnaast hebben we altijd geweten dat het een risico met zich meebrengt wanneer je een dergelijk idee wilt realiseren. We hebben hier geleerd dat wanneer je zelf de motivatie hebt en dat ook uitstraalt, het een succes kan worden. Ik geloof ook dat er altijd een stukje geluk meespeelt, het product moet ook passen bij de juiste mensen die je erbij nodig hebt, maar het meest belangrijke is dat je niet bang moet zijn om voor je eigen product te gaan en mensen om je heen moet vinden die je motiveren”, geeft William aan.
Wat maakt ONSTAGE toekomstbestendig?
“Bij het bedenken van het idee hebben we eigen marktonderzoeken gehouden waar studenten aan hebben meegewerkt, hier konden we meteen op anticiperen bij de realisatie van ONSTAGE en heeft ervoor gezorgd dat de beleving klopt met waar men tegenwoordig naar op zoek is in het beleven van Leisure. Deze eerste beleving is nu in Breda opgezet, maar het is een universeel product wat niet in Breda hoeft op te houden. Onze eerste plannen waren veel groter en uiteindelijk willen we ook van de 300m2 locatie nu, naar een locatie van 1200m2. We hebben een beleving die gewoon klopt en het jouw persoonlijke ervaring maakt met een goodiebag vol ‘herinneringen’, ook al interesseert je het DJ leven en de sets je minder, conceptueel zie je dat het klopt en dat maakt het een gave beleving die je vanzelf waardeert”, geeft Willam nog aan.
Deze experience zelf beleven of geïnteresseerd naar de mogelijkheden? onstageexperience.nl
Vergelijkbaar nieuws
Laatste baandeel van nieuwe achtbaan Europa-Park geïnstalleerd
Een nieuwe impuls voor Pleisureworld
Oprichter Europa-Park ontvangt prestigieuze, internationale prijs
Het verhaal van Fien en Teun als krachtig marketinginstrument!
Recreatie Next Level reikt awards uit voor Recreatietechniek, Digitalisering en Marketing
Uw nieuws op de website
Heeft u interessant nieuws of een bijzonder verhaal? Laat het ons weten via [email protected] of via deze handige upload module. Denk hierbij bijvoorbeeld aan de lancering van een nieuw product, bedrijfsovername, de opening van uw nieuwe locatie, of wat te denken van het winnen van een award.