Door middel van pushberichten direct contact met de gast
De app van Camping Comfort zorgt dat de gast optimaal van de vakantie kan genieten. Door middel van slimme functionaliteiten als pushberichten is de gast altijd up-to-date met de laatste informatie, kunnen er broodjes online worden besteld maar is ook alle omgevingsinformatie te vinden in een enkel systeem. De gast weet precies waar hij zijn informatie vandaan kan halen en de ondernemer wordt ontzorgd in zijn werk. In gesprek met Sjoerd Botter, mede-eigenaar Camping Comfort neemt hij ons mee in de voordelen van deze app en vertelt hij over kansen in deze sector op het gebied van digitalisering.
Kun je wat meer vertellen over de functionaliteiten van de Camping Comfort app?
“De app is erop gericht om het werk van de recreatieondernemer zo gemakkelijk mogelijk te maken en de gasten een optimaal verblijf te bieden. Dat begint al met onze taalfunctie; de app ondersteunt maar liefst 21 Europese talen en herkent de taal van de gast automatisch. Dit geldt ook voor de functie van pushberichten. Wanneer een beheerder weinig tijd heeft om iedereen apart op de hoogte te brengen van een bepaalde activiteit of noodsituatie, kan er een pushbericht naar alle gasten gestuurd worden. De gasten ontvangen dan een melding in hun eigen taal. Gasten kunnen met de Camping Comfort-app ook broodjes bestellen en privéberichten sturen naar de receptie. Daarnaast heeft de ondernemer de mogelijkheid om informatie over het park of de faciliteiten gemakkelijk up to date te houden. De nieuwe informatie is dan meteen zichtbaar.”
Is het opstarten en het beheer van de app ingewikkeld of tijdrovend?
“We hebben ons best gedaan om het gemakkelijk te maken voor gebruikers om de app van inhoud te voorzien. Met een vooraf samengestelde contentcollectie en een geavanceerde AI-tekstgenerator kunnen gebruikers snel nieuwe inhoud genereren. Ook hebben we automatische vertaalfuncties toegevoegd voor directe beschikbaarheid in verschillende talen. We adviseren wel altijd om eerst met een paar functies te beginnen, en dan gaandeweg de rest ‘aan’ te zetten. Wanneer een ondernemer interesse heeft in onze app, Kan de ondernemer zelf een gratis proefperiode starten en de app in de eerste maand van zijn seizoen kosteloos ervaren.”
“Een last-minute wijziging of een belangrijk bericht kan door middel van de pushberichten functie in de Camping Comfort app meteen bij de gast terecht komen.”
Je zei iets over een AI-functionaliteit binnen de app, kun je daar meer over vertellen?
“Wij hebben een AI-functie geïntegreerd in onze app waarbij ondernemers worden geholpen met het schrijven van teksten. Nu is het zo dat er met een aantal steekwoorden hele teksten geschreven kunnen worden. Daarnaast geeft deze oplossing ook feedback in wat er nog mist aan informatie wat interessant kan zijn voor de gast. Als deze optie goed wordt gebruikt, dan scheelt het heel veel tijd voor de ondernemer.”
Welke toekomstplannen liggen er nog?
“Wij zijn van mening dat integraties erg belangrijk zijn, wij zien een toekomst waarin een camping of park misschien wel 20 verschillende softwaresystemen heeft maar waarbij de gast maar 1 app nodig heeft alle alles met de camping te kunnen regelen. Los van de app zijn we ook bezig met het uitrollen van een Kiosk, denk aan een zuil waar je broodjes kunt bestellen, maar zelfs ook volledige reserveringen kunt doen en betalen. Deze nieuwe ontwikkeling hopen we begin van het seizoen bij de eerste parken draaiend te hebben.”
Kun je wat vertellen over de samenwerking met ACSI?
“Sinds 2022 zijn we een samenwerking aangegaan met campingspecialist ACSI. Dankzij deze samenwerking en het grote ASCI-netwerk hebben wij onze Europese focus kunnen vergroten en zijn we inmiddels actief op 250 campings in 12 landen.”
Heb je nog tips voor de recreatieondernemer op het gebied van digitalisering?
“Test digitale producten altijd zelf in een realistische setting, zoals een gast deze zou ervaren. Wees daarbij uiterst kritisch op de eenvoud en gebruiksvriendelijkheid van het product. Dit garandeert dat je werkt met producten die niet alleen in reclamebrochures goed lijken, maar ook in de praktijk daadwerkelijk waarde toevoegen.”
Over Camping Comfort
Camping Comfort heeft als missie om mensen nog meer van hun vakantie te laten genieten. Vakanties nóg leuker te maken, voor zowel de gast als voor de gastheer en en/of gastvrouw. Camping Comfort is vanuit die gedachte opgericht door Hans van der Sluis en Sjoerd Botter. In 2019 werd het idee van een Camping app geboren en dit is in vier jaar uitgegroeid tot een internationaal communicatieplatform speciaal voor de recreatiebranche.
Meer informatie www.campingcomfort.com
Vergelijkbaar nieuws
De Boshoek bespaart met slimme oplossingen om zo de persoonlijke benadering te waarborgen
Van druktemonitoren en wandelplanners tot digitale speurtochten en QR-codes
Extra service bieden aan (jonge) gasten door middel van digitalisering
Beleef een magisch winterverhaal in het Amsterdamse bos
Ontzorg je gasten en jezelf
Uw nieuws op de website
Heeft u interessant nieuws of een bijzonder verhaal? Laat het ons weten via [email protected] of via deze handige upload module. Denk hierbij bijvoorbeeld aan de lancering van een nieuw product, bedrijfsovername, de opening van uw nieuwe locatie, of wat te denken van het winnen van een award.