Met de fusie van afgelopen jaar voorzien TeamAnimation en TOP-Recreatie nu campings en vakantieparken in Nederland, België, Duitsland, Frankrijk en Italië van animatieprofessionals en entertainmentprogramma’s. “Met deze fusie hebben we onze krachten gebundeld en leveren daardoor precies datgene wat je als camping of vakantiepark nodig hebt. Door een compleet pakket te bieden van authentieke medewerkers, originele programma’s, professionele trainingen en online modules voor het programmeren van animatieprogramma’s, inschrijven van en verhuren aan gasten is het een perfecte animatiemix”, zegt Jeroen.
De programma’s kunnen indien gewenst geheel op maat gemaakt worden waarbij kwaliteit boven kwantiteit staat. Naast de fysieke animatie en entertainment, bieden zij in hun animatiemix de ‘Recreatheek’ aan, een online softwarepakket voor campings en vakantieparken waarbij er bijvoorbeeld gemakkelijk zelf programma’s gemaakt kunnen worden, maar ook de personeelsuren goed bij te houden zijn.
Hoe hebben jullie de samenwerking tot nu toe ervaren?
Wanneer ik deze vraag stel krijg ik meteen bij beiden heren een glimlach op hun gezicht te zien; een goed teken naar mijn idee. Na wat grappen vertelt Peter: “Er zijn natuurlijk twee culturen bij elkaar gezet, dat brengt uiteraard wat spanning met zich mee. Gaan alle personeelsleden het met elkaar vinden, snappen ze de samenwerking, enzovoort, enzovoort. Nu een paar maanden verder merk je dat dat eigenlijk heel erg goed gaat. We kennen elkaar gelukkig al wat langer en vullen elkaar goed aan. Zo ben ik wat meer van de ‘oude stempel’ waarbij ik veel persoonlijk contact onderhoud en is Jeroen bijvoorbeeld een stuk meer ‘digital minded’ wat wij onder andere nodig hebben om nieuwe technieken te realiseren en bestaande technieken te optimaliseren.” “De samenwerking was natuurlijk ook niet van de een op de andere dag in gang gezet. We hebben hier bijna negen maanden over gedaan. Van de eerste gesprekken tot aan de daadwerkelijke officiële start. Hierdoor heeft het personeel ook kunnen wennen aan de verandering en is er de tijd genomen om zo veel mogelijk onzekerheden weg te nemen. Dit is dan ook gelijk een tip voor collega’s wanneer er gedacht wordt aan een fusie. Neem de tijd en doe niks overhaast. Dit is vooral intern, maar als we kijken naar de campings en vakantieparken, merken we ook zeker dat wij hun nu beter van dienst zijn bij bijvoorbeeld een last-minute beweging, omdat we flexibeler zijn met meer personeel en meer kennis in huis hebben, de behoefte aan inhoudelijk meedenken met de klant voorzien wij hiermee nog beter. Plus, wat Peter ook aangeeft, ons vooruitlopende digitaliseringsaanbod is ook echt een pre voor de parken. Kortom, voorop blijven lopen door samen sterker te zijn”, vult Jeroen aan.
Een inkijkje in jullie dagelijkse werkzaamheden, hoe ziet een dag werken er voor jullie uit?
“Op dit moment is het vooral tweeledig. Aan de ene kant operationeel, zorgen dat alles in Frankrijk gaat draaien voor dit seizoen. Aan de andere kant fusie gerelateerd, waarbij de focus is alles zo soepel te laten verlopen”, vertelt Jeroen. “Bij mij ziet een dag er iets anders uit, ik ga veel langs klanten. Klantbinding is in mijn rol erg belangrijk en daarnaast houd ik me bezig met nieuwe ontwikkelingen, administratie en fungeer ik soms als helpdesk”, geeft Peter aan.
Wat zijn toekomstige ambities die jullie met de fusie voor ogen hebben?
“Allereerst willen we ons vooral nog focussen op alles wat de fusie met zich mee heeft gebracht. Denk daarbij aan alle processen goed in elkaar laten lopen, waarbij de klant er geen last van heeft en er aan de ‘voorkant’ niets van meekrijgt. Groei is voor ons op dit moment niet belangrijk. Alhoewel we wel denken dat de Recreatheek een groei zal zien de komende tijd, omdat dit een dienst is die in deze tijd bijna een must is om mee te werken in deze sector”, laat Peter weten.
Hoe gaan de animatieprogramma’s van de nabije toekomst er uit zien?
“De afgelopen jaren zijn we vooral bezig geweest met de beloofde dienstverlening na te komen, door alle veranderende regels hebben we veel moeten aanpassen. We willen ons nu vooral focussen op kwaliteit in wat wij aanbieden, daarbij zullen we uiteraard doorontwikkelen met bijvoorbeeld onze themapakketten en het meeleeftheater. Wat betreft de Kidsclub; die hoeft misschien niet meer elke dag van de week. De nieuwe trend laat zien dat de vakantiegast juist meer behoefte heeft aan ‘family time’, en daar willen we ons aanbod dan ook graag op aansluiten”, vertelt Jeroen. Door je op een unieke manier te positioneren word je herkend en gewaardeerd. Neem bijvoorbeeld een van onze pareltjes wat betreft onze klanten; camping De kleine Wolf. Zij hebben sinds jaar en dag al een animatieteam en leggen elk jaar de lat weer hoger met bijzondere, unieke aanpassingen en toevoegingen en zijn niet zonder reden de winnaar van de ANWB-uitreiking ‘camping van het jaar’ in fijnste gezinsvakantie”, vult Peter nog aan.
Even terug naar het softwarepakket. Wat maakt de Recreatheek interessant voor campings en vakantieparken?
“We hebben de Recreatheek eigenlijk samen met de recreatieondernemers opgezet. Zo’n 80 tot 90% aan functionaliteiten is door de sector zelf aangegeven. Daarnaast werken er al zo’n 160 parken met dit softwarepakket, waardoor de ervaring in de praktijk ook hoog is. We blijven met het aanbod nooit stil zitten en hebben het zo ingezet dat alle niveaus van een camping of vakantiepark er mee kunnen werken. Heb je het nodig om 1000 inschrijvingen per dag te verwerken voor een activiteit, of wil je alleen je broodjes service hierin faciliteren? Het kan allemaal”, sluit Peter af.
Vergelijkbaar nieuws
CenterParcs lanceert premium park Terhills Resort
Woezel & Pip krijgen eigen resort en themapark
Buitengoed de Boomgaard ontwikkelt buitenspeelconcept voor dagrecreatie
Nieuwe eigenaren willen Luxetenten.com wereldwijd uitbouwen
Eigen baas over eigen terrein door meten met GPS - Surveyour
Uw nieuws op de website
Heeft u interessant nieuws of een bijzonder verhaal? Laat het ons weten via [email protected] of via deze handige upload module. Denk hierbij bijvoorbeeld aan de lancering van een nieuw product, bedrijfsovername, de opening van uw nieuwe locatie, of wat te denken van het winnen van een award.