Bedrijfsnieuws

EuroParcs en Waterland Private Equity slaan handen ineen

Geplaatst op: 7 mei 2019

APELDOORN- Het familiebedrijf EuroParcs maakt de stap naar de absolute top in de branche van vakantieparken en vakantiewoningen. De onderneming van de familie Vos slaat de handen ineen met de Bussumse investeringsmaatschappij Waterland. Een mooie stap die EuroParcs de slagkracht geeft om de ambities waar te maken die de bedrijfsnaam al etaleert. ,,Onze resorts behoren tot het topsegment maar we willen onze marktpositie nog verder versterken”, aldus directeuren Wim en Wouter Vos van EuroParcs. ,,Om die stap te kunnen zetten heb je, om in voetbaltermen te spreken, een krachtige hoofdsponsor nodig. Dankzij Waterland bereiken we niet alleen de top van de eredivisie in onze branche maar wordt onze ‘selectie’ in de breedte ook zodanig versterkt dat we op termijn Europa in kunnen. In eerste instantie als zeg maar deelnemer van de Europa League maar ons doel is als EuroParcs zijnde een vaste deelnemer aan de Champions League te worden in ons vak.”

Europarcs hoofdkantoor, samenwerking met Waterland

Europarcs en Waterland denken aan Europese expansie

Een naam kortom waar je Europees niet meer omheen kan. De focus ligt in eerste instantie nog op Nederland, maar wanneer de belangrijkste binnenlandse doelstellingen bereikt zijn denken EuroParcs en Waterland aan Europese expansie. Tegelijkertijd verandert er voor de zakelijke klanten, gasten en medewerkers niets: de familie Vos blijft het gezicht van de zaak. Wim en Wouter Vos: ,,Waterland is geen investeringsbedrijf dat op de voorgrond treedt, bij het bedrijf heerst het volste vertrouwen dat wij in het werkveld de punten zullen scoren zogezegd. Op de achtergrond wordt wel overlegd over strategische beslissingen. Welke parken kopen we aan om onze marktpositie te versterken? Waar in Nederland maar nadrukkelijk ook in het buitenland vinden we de spelers (lees: parken, red.) waarvoor de mensen naar onze resorts komen? Dankzij Waterland kunnen we de gewenste buitenlandse parels in Nederlandse eigendom brengen. We zijn als directie dan ook trots dat zo’n gerenommeerde onderneming EuroParcs als partner ziet.”

Duurzaam en goed investeringsperspectief

Waar EuroParcs afgelopen jaar met een resort in België de eerste buitenlandse stap gezet heeft, heeft Waterland een zeer brede internationale expertise. De onderneming heeft in meer dan 475 bedrijven geïnvesteerd en was op zoek naar een krachtige partner in de recreatiebranche. Waterland’s Hans Scheepers zegt: ,Omdat deze markt een duurzaam goed investeringsperspectief biedt. Tenminste, als je je zoals EuroParcs weet te onderscheiden.”

Familiestructuur EuroParcs schept vertrouwen

De familiestructuur van EuroParcs schept daarbij extra veel vertrouwen. Dat maakt dat, hoe groot EuroParcs ook wordt, het bedrijf wezenlijk anders is en blijft dan andere grote spelers in de markt. ,,We zijn een authentiek
Nederlands bedrijf met een duidelijke langetermijnvisie”, aldus Wim en Wouter Vos. ,,Ons doel is uiteraard zakelijk succes voor EuroParcs en onze relaties, maar ook om meer werkgelegenheid te kunnen bieden in eigen land. Het hoofdkantoor blijft ook in de toekomst dan ook gewoon in Apeldoorn. Vandaar uit coördineren we de internationale stappen die we zetten. We hebben namelijk nu al een geweldig team staan dat EuroParcs gebracht heeft tot waar het nu staat. De groei zal in de toekomst in eerste instantie gezocht worden in het uitbouwen van de locaties in Nederland. Daarnaast gaan we op zoek naar bedrijven in onder meer de Benelux en het Verenigd Koninkrijk. Bedrijven met voor zover dat mogelijk is dezelfde identiteit als EuroParcs en die goed te integreren zijn met het platform EuroParcs.”

Toestemming ACM

Voorwaarde voor de beloftevolle toekomst is overigens wel dat de Autoriteit Consument & Markt (ACM) toestemming geeft aan de stap die EuroParcs en Waterland hebben gezet.

Uw nieuws op de website

Heeft u interessant nieuws of een bijzonder verhaal? Laat het ons weten via [email protected] of via deze handige upload module. Denk hierbij bijvoorbeeld aan de lancering van een nieuw product, bedrijfsovername, de opening van uw nieuwe locatie, of wat te denken van het winnen van een award.