Extra service bieden aan (jonge) gasten door middel van digitalisering
Met meer dan 200 parken in het portfolio is Roompot een leidende aanbieder van vakantieparken in Nederland en de rest van Europa. Met meer dan 100 nieuwe activiteiten biedt Roompot nu ook de mogelijkheid aan gasten van een geheel digitaal animatieaanbod op het park of thuis te genieten. We gingen in gesprek over het digitale animatieaanbod van Roompot met Iris van Houdt (Operations guest experience, leisure & entertainment).
De voorpret van de vakantie begint al bij het boeken van de vakantie zelf. Steeds meer wordt er online gezocht naar voorproefjes van de bestemming. Bij Roompot kunnen nu zelfs de jonge gasten al van een voorproefje genieten met de 3D-animatiereeks van Koos. De eerste aflevering staat al online en per kwartaal zal er weer een nieuw avontuur klaar staan. Niet alleen Koos is slim ingezet, ook meer dan 100 andere activiteiten zullen dit seizoen weer geheel vernieuwd voor hun gasten klaar staan.
Waar moeten we aan denken bij de ruim 100 nieuwe activiteiten voor dit seizoen?
“Met een team van experts en professionals bedenken wij elk jaar weer activiteiten op maat voor jong en oud. Denk hier aan zoektochten met NFC- en/ of QR-technologie, kookworkshops maar ook Family Fitness en Pick-up & Play pakketten. We proberen met ons aanbod een balans te bieden in het off-en online aanbod en zorgen ervoor dat dit elkaar versterkt. Gasten ondernemen tegenwoordig veel activiteiten het liefst op eigen gekozen momenten. Daar willen wij de gast met onder andere het digitaliseren van onze services in tegemoet komen”, vertelt Iris.
Koos nu in een vernieuwd ‘jasje’, hoe is dit tot stand gekomen?
“Het leisure & entertainment aanbod van Roompot is de laatste jaren enorm vernieuwd en Koos kon daar niet in achterblijven. Met het oog op de versnelde digitale trends op vakantieparken en de vraag vanuit de gast zijn wij met experts uit de animatiewereld om tafel gegaan en is de 3D-animatiereeks Koos ontstaan. Naast de animatiereeks hebben we Koos nog verder digitaal doorgetrokken, waarbij zijn liedjes en voorleesverhaaltjes ook op Spotify onder Roompot kunnen worden gevonden!”, laat Iris vol enthousiasme weten.
Hoe wordt Koos verder in het animatieaanbod verweven dit jaar?
“Koos is nu ‘anders’ aanwezig dan vroeger. Meer is niet altijd goed, daarom zijn wij Koos selectiever en slimmer in gaan zetten. Bij Roompot vinden wij dat een mascotte zijn werk moet doen als mascotte en daarbij geen doel moet hebben de verkoop van andere producten of diensten te activeren. Koos is er om te verbinden en connecten met de gast. Less is nog altijd more. Zeker in deze veranderende tijden, is persoonlijk contact met de gast enorm belangrijk, dus ook voor de kleintjes.
Om het contact met Koos en de jonge gasten van onze parken zo persoonlijk mogelijk te maken, kun je binnen ons animatieaanbod bijvoorbeeld nu ook online vragen stellen aan Koos tijdens het live Q&A momentje op Facebook en Instagram. Naast het online aanbod kun je ook nog altijd op de foto met Koos. En hebben we leuke kaartspelletjes waarbij hij de hoofdrol speelt”, geeft Iris aan.
Aan welke digitale services moeten we nog meer denken binnen jullie parken?
“Personeel moeten ingezet worden waar en wanneer ze meerwaarde voor de gast hebben. Met ons digitale services hebben we dit dan ook zo ingezet. Bijvoorbeeld het reserveren van activiteiten, maaltijden etc. kan bij ons allemaal online. Daarnaast is het inchecken en uitchecken bij ons ook geheel contactloos opgezet. Onze service is High tech en High touch, je digitaliseert omdat het extra service biedt naar jouw gasten, niet omdat het tegenwoordig ‘hoort’, en bent met personeel aanwezig waar je een meerwaarde kan bieden.
Zo gaat dat ook binnen het animatieaanbod, we kijken waar de gast behoefte aan heeft en spelen daar dan op in. Zo is het buitenspelen en ontdekken erg in trek binnen onze parken, om de gast te inspireren en activeren bieden wij digitale zoektochten aan. Dit is gelijk interactief, buiten, leuk voor een brede doelgroep of als familiebezigheid en de tochten zijn snel en gemakkelijk aan te passen aan de verschillende seizoenen of feestdagen. Op die manier blijf je vernieuwend en verrassend”, zegt Iris.
Benieuwd naar Koos of de andere digitale activiteiten van Roompot? Kijk dan eens op het YouTube kanaal of een van de andere social media kanalen van Roompot.
Over Roompot
Roompot is opgericht in 1965 en is in de afgelopen 55 jaar van een eenvoudige camping uitgegroeid tot een leidende Europese speler. Roompot is de grootste aanbieder van vakantieparken in Nederland en Europa’s nummer twee. Meer dan 2.100 medewerkers staan dagelijks klaar om de gasten te laten genieten van een welverdiende vakantie. Zo worden er ieder jaar zo’n 13 miljoen overnachtingen geboekt in de meer dan 17.000 vakantieaccommodaties van Roompot.
Vergelijkbaar nieuws
Vakantiepark Mölke is het beste leerbedrijf van het jaar 2021/2022
De kracht van het merk
Een inkijkje in Vakantiepark Sallandshoeve en Recreatiepark De Boshoek
Eigen baas over eigen terrein door meten met GPS - Surveyour
Vakantiepark De Twee Bruggen, alles in eigen beheer
Uw nieuws op de website
Heeft u interessant nieuws of een bijzonder verhaal? Laat het ons weten via [email protected] of via deze handige upload module. Denk hierbij bijvoorbeeld aan de lancering van een nieuw product, bedrijfsovername, de opening van uw nieuwe locatie, of wat te denken van het winnen van een award.