Dagrecreatie

Zwolle lanceert interactieve Culinaire Fietsroute

Geplaatst op: 24 augustus 2025

Zwolle Marketing heeft samen met IQ-Media en de gemeente Zwolle een nieuwe beleving ontwikkeld: de Culinaire Fietsroute Zwolle. De route van 45 kilometer combineert fietsen met het ontdekken van lokale producten en eindigt met een gezamenlijke maaltijd, samengesteld met de ingrediënten die onderweg zijn verzameld.

Lokale makers centraal

Deelnemers bezoeken onderweg boerderijen, winkels en producenten zoals delicatessenwinkel Piccolini, Bread Company en groentekwekerij Eef Stel. Bij elke stop vertellen video’s van sterrenchef Lars Aukema en zijn partner Lisa (restaurant Affect) meer over de herkomst van de ingrediënten en het ambacht van de makers.

Praktische invulling

De route start bij het Pelserbrugje en duurt ongeveer drie uur. Aan het eind ontvangen deelnemers een kookvideo waarin Lars het gerecht stap voor stap uitlegt. Deelnemers maken zo kennis met lokale producten én bereiden een complete pastamaaltijd met zuurdesembrood, burrata en verse groenten.

Verbinding stad en buitengebied

Volgens Zwolle Marketing is de fietsroute bedoeld om streekproducten laagdrempelig te promoten en de binnenstad van Zwolle te verbinden met het omliggende buitengebied. De route is toegankelijk voor jong en oud en is beschikbaar via Visit Zwolle.

Uw nieuws op de website

Heeft u interessant nieuws of een bijzonder verhaal? Laat het ons weten via [email protected] of via deze handige upload module. Denk hierbij bijvoorbeeld aan de lancering van een nieuw product, bedrijfsovername, de opening van uw nieuwe locatie, of wat te denken van het winnen van een award.