Verblijfsrecreatie

Vakantiegangers zeer tevreden over touroperators

Geplaatst op: 7 mei 2024

Een touroperator scoort gemiddeld +63 op klanttevredenheid. Eliza was here scoort de hoogste tevredenheid (+89). Jongeren van 18 tot en met 34 jaar (+59) geven touroperators gemiddeld een lagere score dan 50-plussers (+65). Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Touroperators, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 7.000 Nederlanders.

Gemiddelde NPS is +63
De Europese Net Promoter Score (NPS)1 meet de klanttevredenheid. Een hogere NPS betekent dat klanten sneller een touroperator aanraden aan anderen. De gemiddelde NPS van touroperators is +63. Dertien touroperators scoren boven het gemiddelde en vier touroperators onder het gemiddelde.

Eliza was here heeft de hoogste NPS
Alle touroperators scoren een positieve NPS. De score van Eliza was here (+89) is het hoogste van alle touroperators. Dit betekent dat de klanten van Eliza was here zeer waarschijnlijk een reis met de touroperator aanraden. Daarna volgen Sawadee (+85) en Riksja Travel (+83). D-reizen heeft de laagste NPS (+51), gevolgd door Corendon (+53) en Effeweg.nl (+57). Het valt op dat grotere spelers meer moeite hebben om een hoge klanttevredenheid te behalen.

Jongeren zijn het meest kritisch
De groep 50-plussers is het meest positief over de touroperators (+65). Bijna driekwart (73%) van deze leeftijdsgroep geeft een cijfer tussen de 8 en 10. Daarentegen beoordeelt twee derde (66%) van de 18- tot en met 34-jarigen de touroperator met een cijfer tussen de 8 en 10. De gemiddelde NPS van deze leeftijdsgroep is +59. Deze groep is daarmee het meest ontevreden.

Over Multiscope
Multiscope is een specialist in online marktonderzoek. We ondersteunen bedrijven en organisaties bij het nemen van de juiste beslissingen door middel van online panels, marktrapporten en innovatieve onderzoeksoplossingen.

De resultaten in dit persbericht komen uit de Nationale Benchmark Touroperators, een grootschalig onderzoek naar reclame, naamsbekendheid, klanten, besteding, NPS en loyaliteit in de Nederlandse markt voor touroperators. In het onderzoek zijn 7.179 respondenten van 18 jaar en ouder ondervraagd, representatief voor de Nederlandse bevolking.

Bron: Multiscope

Uw nieuws op de website

Heeft u interessant nieuws of een bijzonder verhaal? Laten het ons weten via [email protected] of via deze handige upload module. Denk hierbij bijvoorbeeld aan de lancering van een nieuw product, bedrijfsovername, de opening van uw nieuwe locatie, of wat te denken van het winnen van een award.