Uit Recreatief Totaal

‘Tuinzijde’: een bron van inspiratie op het gebied van recreatieaccommodaties

Geplaatst op: 20 januari 2021

O’HARA biedt haar innovatie aan, gepresenteerd op de Key West en in 2019 bekroond met een SETT D’ORonderscheiding

Dit jaar wordt de innovatie ‘Tuinzijde’ ingewijd, die kan worden omschreven als een ‘doorsteek-indeling’. Het concept, dat op de 884 3sk en de 844 2sk werd gepresenteerd tijdens de vakbeurs Atlantica in La Rochelle, was een sensatie onder bezoekers en exposanten. Een reden om trots te zijn voor de ontwerpteams van het merk O’Hara, die verantwoordelijk zijn voor deze innovatie. Opnieuw een grote ontwikkeling in de kampeerwereld! Hieronder een terugblik op het creatieve traject dat heeft geleid tot deze vernieuwing, die nieuwe perspectieven biedt voor de inrichting van kampeerplaatsen. O’HARA heeft een ambitie op het gebied van innovatie: echte waarde toevoegen aan het verhuuraanbod van campings. De onderneming staat aan de basis van de meest opvallende uitvindingen en creaties op het gebied van kampeeraccommodaties:

  • Het lef om af te stappen van puntdaken en het model Key West met plat dak aan te bieden, waardoor de eerste premiumzones op campings zijn gevormd
  • Een vleugje provocatie met veelkleurige puien die contrasteren met gewone, witte stacaravans
  • Tegen de stroom in, met maaltijdeilandjes die de keuken als multifunctionele centrale ruimte positioneren
  • Durf met een echte hoekbank, waardoor de stacaravan het comfort van een huis krijgt
  • Competentie door het integreren van douches met vlakke douchebak in de caravan, in plaats van de gangbare cabines
  • Moed om te kiezen voor plafonds van 2.30 meter in een beperkte ruimte, die zo de sfeer van een echt huis oproepen.

Elk van deze innovaties brengt een high-end-aanbod naar de markt, traditioneel geliefd bij de hoge inkomensklasse en klanten die veeleisend zijn op het gebied van comfort en design. Maar wat de ontwikkelingsteams van de O’HARA-modellen het meest motiveert, is om anders te denken over stacaravans. Zij willen zich niet beperken tot wat al bestaat. 

O’HARA voedt haar verbeeldingskracht door de gang van zaken op campings te observeren, de maatschappelijke ontwikkelingen onder vakantiegangers te bestuderen, het werk van designers te onderzoeken en de functies van accommodaties te analyseren.

Een innovatie om privacy en gezelligheid beter te combineren

‘Tuinzijde’ is méér dan een dubbele ingang in een stacaravan! Het houdt in dat de kampeerplaats een ruimte wordt die de 3 belangrijkste waarden van de camping hooghoudt: inbedding in het landschap, privacy en gezelligheid. Stelt u zich eens voor:

  • De stacaravan 844 2sk of 884 3sk is langs een weg geplaatst en voorzien van een van de 15 gevelbekledingen van O’Hara in subtiele tinten, die perfect opgaan in de omgeving. Wanneer de vakantiegangers aan ‘Wegzijde’ bij deze prachtige ingang aankomen, zeggen ze tegen elkaar: ‘we zijn er!’ en zetten met een zucht van opluchting hun koffers neer.
  • Dan schuiven ze het gordijn van de pui aan de achtergevel ‘Tuinzijde’ opzij en ontdekken een groen paradijsje, als een verborgen schat die van hen is zolang hun vakantie duurt.
  • Eindelijk hebben ze de luxe om te kiezen: voor ‘Wegzijde’ als ze de voorkeur geven aan ontmoetingen, activiteiten, ontdekken wat de camping te bieden heeft. Of voor ‘Tuinzijde’ als ze gaan voor rust en privacy, verbinding ervaren met geliefden en met de natuur, ver van de feestelijkheden van de camping die ze pas opzoeken wanneer ze daar zin in hebben.

De markt inspireren, een roeping voor O’HARA

De ‘doorsteek-indeling’ is niet alleen populair op vakbeurzen, maar vooral bij campings, die ervoor kiezen om onderdeel te zijn van de nieuwe, grote ontwikkeling op het gebied van kamperen: accommodaties met een tuin. 

O’HARA innoveert en inspireert jaar na jaar, maar de authenticiteit van een originele O’HARA-creatie is nooit geëvenaard. Dat is de identiteit van een leider.

Uw nieuws op de website

Heeft u interessant nieuws of een bijzonder verhaal? Laten het ons weten via [email protected] of via deze handige upload module. Denk hierbij bijvoorbeeld aan de lancering van een nieuw product, bedrijfsovername, de opening van uw nieuwe locatie, of wat te denken van het winnen van een award.