Terugblik online travelcongress 2021

Professionals in de reisbranche konden hun hart ophalen tijdens het derde Travel Congress, dat plaatsvond op 14 januari jl. Via een livestream zijn vier thematafels georganiseerd, waarbij iedere tafel is ingeleid door een keynote spreker en waarover vervolgens is doorgepraat door een panel van deskundigen onder leiding van dagvoorzitter Lieke Lamb. 4.400 bezoekers namen deel aan het congres gedurende de dag. Onze redacteur Sandra Reusen was één van hen en legde verslag. Aan het einde van het artikel somt ze de meest opvallende ‘lessons learned’ op.

Kick-off: most sustainable and smart venue

CEO Albert Arp van de Koninklijke Jaarbeurs Utrecht trapt het congres af. De komende jaren zal 300 miljoen euro worden geïnvesteerd in innovatie, technologie en digitalisering om ‘s-werelds eerste ‘most sustainable and smart venue’ te worden. Door de Corona crisis is versneld hierop ingezet, vandaag bijvoorbeeld vinden er vijf van dit soort streaming events plaats. Tevens is de Jaarbeurs in Utrecht de afgelopen periode getoetst op de maatregelen en het proces binnen de organisatie om eventuele verspreiding van het coronavirus tegen te gaan. Dat heeft ze, als eerste evenementenlocatie in Europa, het Kiwa-keurmerk opgeleverd.

Duurzaamheid staat tevens hoog op de agenda, de jaarbeurs heeft onder andere een nieuw veganistisch foodconcept gelanceerd en de mobiliteit van medewerkers aangepakt, waarbij het fietsen wordt gestimuleerd. Minpuntjes zijn er ook: er is afscheid genomen van zo’n 25 vaste krachten en meer dan honderd medewerkers in de flexpool. De corebusiness blijft het verhuren van vierkante meters. Arp denkt in 2023 weer op koers van 2019 te zitten.

Download hier het uitgebreide verslag – Terugblik op het online Travel Congres 2021 “De nieuwe werkelijkheid”

Geplaatst op 26 februari 2021
Deel dit artikel op

Uw nieuws op de website

Heeft u interessant nieuws of een bijzonder verhaal? Laten het ons weten via info@recreatieftotaal.nl of via deze handige upload module. Denk hierbij bijvoorbeeld aan de lancering van een nieuw product, bedrijfsovername, de opening van uw nieuwe locatie, of wat te denken van het winnen van een award.