Meer dan 70% van de gasten direct te bereiken via mobiele app
Een last-minute wijziging, een belangrijk bericht of een lijst van uitstapjes in de buurt van uw vakantiepark of camping. Welke manieren zijn er om deze informatie direct bij uw gast te krijgen, en nog belangrijker, hoe zorgt u ervoor dat niet iedere gast dezelfde boodschap ontvangt, want niet iedere gast is hetzelfde.
Met de app van Camping Comfort kan er door middel van pushberichten, direct en op maat, contact gemaakt worden met zo’n 70% van de gasten. Door het gebruik van een app kan ook algemene informatie overzichtelijk worden aangeboden. Aan het woord twee klanten van Camping Comfort, een vakantiepark en een minicamping, beiden maken gebruik van bovengenoemde app. Hoe weten zij hun gasten te verrassen en waarom is deze digitale manier zo belangrijk?
Groener, veiliger en verrassender
“Op Vakantiepark Walsdorf in Luxemburg wilden we sinds 2019 al verder investeren in een milieuvriendelijke en gastvrije manier om onze parkgasten te informeren. Camping Comfort wist ons na de eerste demo direct te overtuigen, met een app die slim is ingericht, deels de app automatisch vult met informatie en daarnaast ook de looks heeft van een Big Tech app! Doordat het recreatieprogramma, uitstapjes in de omgeving en andere parkinformatie nu in de app staat, hoeven we geen regenwoud aan bomen meer door de printer te halen. Gedurende de corona-crisis heeft Camping Comfort haar app dusdanig geüpdate, dat onze gasten sindsdien hun maaltijden en broodjes gemakkelijk via de app kunnen bestellen, wat ons contactmomenten scheelt. Zodra dit voorjaar de betalingen ook via de app gaan, wordt het voor zowel onze gasten als medewerkers al helemaal makkelijk!”, vertelt Jeroen Sturrus, Beheerder van Vakantiepark Walsdorf in Luxemburg.
“Wij vinden het vooral leuk om mee te gaan met de tijd en om onze gasten te verrassen, een camping app verwacht je niet snel bij een kleine camping. Door de Camping Comfort app bieden wij een extra service in een moderne vorm van communicatie. Het is een gebruiksvriendelijke app en je kunt hem zo uitgebreid maken als je wilt. Ideaal dat je dat zelf kunt doen, want zo is de informatie altijd up-to-date. Je kunt lokale ondernemers promoten als je wilt. Handig ook de broodjes service optie en de mogelijkheid om berichten te pushen, zo kunnen wij bijvoorbeeld doorgeven dat er een lammetje geboren wordt”, geeft Nathalie Adrichem aan, Eigenaar Minicamping de Nesse in Limmen.
Hoe ervaren gasten zo’n app?
“Gasten geven aan ons terug dat zij de Camping Comfort app makkelijk vinden werken en de app er meerdere keren per dag even bij pakken. Ze hebben zo namelijk altijd het recreatieprogramma op zak en kunnen zelfs hun favoriete activiteiten markeren. Via de chatfunctie staan gasten direct in contact met de receptie, en dat wordt in de parkrecensies als flexibel en gastvrij ervaren”, laat Jeroen weten.
“Het vergroot de vakantie voorpret, want gasten kunnen voor aankomst al wat inspiratie opdoen in de app. Ze vinden het fijn om al op de hoogte te zijn van de campinginformatie, nieuwsberichten te lezen en kunnen alvast wat fietsroutes, restaurants of evenementen bekijken. Op die manier missen ze niets als ze hier zijn! Omdat installeren van de app eenvoudig gaat, is het zelfs voor de oudere generatie gasten gemakkelijk om de app te gebruiken”, ondervindt Nathalie.
Het afgelopen jaar zagen de oprichters van Camping Comfort, bij een meting van hun totale klantenbestand, dat de app door zo’n 70% van de gasten werd gedownload. Daarvan gebruikte ongeveer 80% de app meer dan drie dagen. “Met het inzetten van een app kun je als ondernemer altijd bereikbaar zijn voor je gast en de gast is ook altijd direct te bereiken voor de ondernemer zelf. We zorgen dat, in zelfs onmogelijke tijden als corona, persoonlijk contact mogelijk is. Wanneer je het juist inzet bespaart het je ook nog tijd”, geven Hans van der Sluis en Sjoerd Botter aan.
Voordelen voor de recreatiebranche
“Het bespaart ons veel tijd en het levert gasten gemak op. We zouden het daarom alle recreatieondernemers aanbevelen; je maakt je eigen werk er een stuk makkelijker mee! Wij denken daarnaast dat de aanbieder Camping Comfort een super goede match is met de recreatiebranche, doordat de makers bekend staan als innovatief en vooruitstrevend, waardoor de app kwalitatief en grafisch voortdurend op niveau blijft, en dat voor een prijs die ons alles meevalt”, zegt Jeroen.
“Wij raden het gebruik van een app aan, zeker ook voor kleine campings, het is een mooi alternatief voor de papieren informatiemap. Wij liepen toevallig tegen deze optie aan op de Recreatie vakbeurs in Hardenberg en waren gelijk enthousiast. De app die wij gebruiken is vrij nieuw, en nog volop in ontwikkeling. Een van de voordelen die wij ervaren bij de ontwikkelaars van Camping Comfort is ook nog eens dat zij attent zijn en snel reageren”, zegt Nathalie.
Over Camping Comfort
Camping Comfort heeft als missie om mensen nog meer van hun vakantie te laten genieten. Vakanties nóg leuker te maken, voor zowel de gast als voor de gastheer en en/ of gastvrouw. Camping Comfort is vanuit die gedachte opgericht door Hans van der Sluis en Sjoerd Botter. In 2017 werd het idee van een Camping app geboren en dit is in drie jaar uitgegroeid tot een internationaal communicatieplatform speciaal voor de recreatiebranche. Meer informatie www.campingcomfort.app
Vergelijkbaar nieuws
Center Parcs Park Eifel opent haar deuren na maandenlange verbouwing
Op vakantie samen spelen middels eigen mobiele devices
MarinaParken breidt verder uit en koopt derde vakantiepark
Extra service bieden aan (jonge) gasten door middel van digitalisering
“Iedereen verdient een stukje Slow Living”
Uw nieuws op de website
Heeft u interessant nieuws of een bijzonder verhaal? Laat het ons weten via [email protected] of via deze handige upload module. Denk hierbij bijvoorbeeld aan de lancering van een nieuw product, bedrijfsovername, de opening van uw nieuwe locatie, of wat te denken van het winnen van een award.