Uit Recreatief Totaal

Contactloze service inchecken zonder receptie wint terrein, ook bij u?

Geplaatst op: 11 juli 2025

De vakantieparkenindustrie is een branche die draait op service. Altijd klaarstaan voor de gasten, razendsnel problemen uit de weg gaan of oplossen, above and beyond. Maar toch ontkomt ook onze onalledaagse branche niet aan het leven van alledag. Die twee elementen lijken te botsen: in hoeverre moeten we technieken die we dag in, dag uit gebruiken voor ons werk, school of thuis toestaan in een omgeving waar je juist níet aan die sleur wil denken?

Door de krimp van personele bezetting en tegelijkertijd de groei van technologie is het niet zo raar dat ‘de mens’ verdwijnt uit dagelijkse processen. Zelfscankassa’s, tanken met de pas, fastfood bestellen aan de zuil, we kunnen er allemaal over meepraten. Dat we in de Albert Heijn of aan de pomp niet hoeven te praten met een daadwerkelijke medewerker is tot daar aan toe, maar hoe kun je nu een servicegerichte organisatie runnen als de menselijke maat vermindert?

Bij de Kennistafel ‘Receptieloos Inchecken’ nemen we dit soort processen onder de loep en kijken we naar hoe je ‘Inchecken nieuwe stijl’ kunt implementeren, zonder de essentie van ons vak uit het oog te verliezen. Gasten die hun reisbescheiden thuis al ontvangen (pre-arrival) in een envelop en niet meer langs de balie hoeven, of die met een app op hun telefoon zelf de slagboom of hun huisje openen. Zeg maar dag tegen de lange rij terwijl een overwerkt personeelslid de zoveelste sleutel kwijt is die eigenlijk aan het goede haakje zou hangen.

Een afname van medewerkers hoeft helemaal geen afname in service te betekenen. Sterker nog: de hedendaagse consument kan het, mits je het goed doet, zelfs ervaren als een oplossing die het beste biedt van twee werelden. En daarover hoort u meer op deze vakdag! Schrijf u dus snel in.

Met ideeën uit de praktijk, anekdotes en toepasselijke voorbeelden reikt de Kennistafel ‘Receptieloos Inchecken’ een groot aantal handvatten aan dat je kunt inzetten voor je eigen bedrijf, waarmee je met kop en schouders uit kunt steken op het gebied van persoonlijke service zonder personele inzet. En dat gaat verder dan het inchecken op zichzelf.

Overigens is er een groot misverstand dat we gelijk uit de weg willen ruimen: contactloze service betekent niet dat je helemaal geen mensen meer moet hebben. Integendeel: het betekent dat je de mensen die er wél zijn, efficiënter en persoonlijker kunt inzetten. In plaats van repetitieve handelingen uit te voeren achter een desk, kan uw team op het park aanwezig zijn, gerichte problemen oplossen en proactief te hulp schieten.

Pre-arrival belevingen, tickets in de wallet, van balen aan de balie tot een contactloos welkom. U gaat het allemaal horen tijdens de Kennistafel op dinsdag 7 oktober 2025 op de locatie van Safari Resort Beekse Bergen.

https://vakantiehuisvandetoekomst.nl/kennistafels/

Auteur: Hans van Leeuwen

Waar & wanneer

Onderwerp: Receptie loos, Contactloze service: inchecken zonder receptie wint terrein, ook bij u?

Datum: Dinsdag 7 oktober 2025
Locatie: Safari Hotel Beekse Bergen
Tijd: 12.30 – 18.00 uur

Programma

Aanvang

12.30 – 13.00 uur Inloop, ontvangst met smart lunch, dagvoorzitter Rick Melchers
13.00 – 13.05 uur Opening Kennistafel #3 door dagvoorzitter Rick Melchers
13.05 – 13.20 uur Trends & ontwikkelingen Receptie loze aankomst. Toepassingen bij Micro & Mini Resorts en hoe ziet de ideale pre-aankomst campagne eruit m.b.t. de inzet en de optimalisering van de MIJNOMGEVING door Leisure Expert & Trendwatcher Hans van Leeuwen
13.20 – 13.40 uur Hoe ziet de praktijk eruit van de receptie loze aankomst en welke nieuwe nieuwe ontwikkelingen komen eraan? Door Miriam van Riel en Daan van Berkel van Safari Hotel Beekse Bergen.
13.40 – 14.00 uur “Donkere Duinen – Den Helder”, Een nieuw 6* resort in ontwikkeling! Het verhaal over de doorontwikkeling van het succesvolle verhaal achter de Vrienden van PUUR Exloo door het nieuwe project TEAM Nort! Door Hielke Tillema & Dominique Langer
14.00 – 15.30 uur Netwerk pauze – Rondleiding (backstage) – Safari Hotel Beekse Bergen
15.30 – 15.50 uur Meer groei door optimalisering klantervaringen van jouw organisatie. Praktische tips door Menno van de Wetering (Amplixs) met vertaling naar pre-aankomst en MIJNOMGEVING
15.50 – 16.00 uur Inleiding Kennistafelgesprek door Anneloes van Dijk
16.00 – 17.00 uur Aan tafel: actieve kennisuitwisseling o.l.v. dagvoorzitter Rick Melchers
17.00 – 18.00 uur Afsluiting met een gezellige netwerkborrel

Aanmelden

Kijk op www.vakantiehuisvandetoekomst.nl/kennistafel

Kosten Inschrijfkosten zijn € 125.—p.p.
Publicatie WhitePaper
Alle deelnemers ontvangen ‘gratis’ exemplaar: Receptieloze aankomst

Dat en veel meer bespreken we op dinsdag 7 oktober tijdens de Kennistafel ‘Receptieloze aankomst Boek nu uw tickets via deze pagina, dan zien én spreken we u heel graag tijdens dit evenement.

Uw nieuws op de website

Heeft u interessant nieuws of een bijzonder verhaal? Laat het ons weten via [email protected] of via deze handige upload module. Denk hierbij bijvoorbeeld aan de lancering van een nieuw product, bedrijfsovername, de opening van uw nieuwe locatie, of wat te denken van het winnen van een award.