Bijzondere ontmoetingen tijdens uitreiking awards ‘best presterende toeristische websites binnen Nederland’
De jaarlijkse awards voor de best presterende websites zijn weer uitgereikt tijdens de Citynavigator Communitydag 2019. Meervoudig winnaar is de stad Maastricht in de categorie “grote steden”.
Gedeelde online uitdagingen
De jaarlijkse ontmoeting tussen regio- en citymarketeers uit Nederland en Vlaanderen is een dag van inspirerende ontmoetingen tussen beginnende en ervaren city- en regiomarketeers. Regio en stad. Provincie en streek. Nederland en Vlaanderen: de online uitdagingen zijn voor de marketeers herkenbaar. “Een motiverende dag”en “Ik heb er zin in om zelf met de inzichten van collega’s aan de slag te gaan”, waren enkele van de veelgehoorde opmerkingen.
Awards best presterende city- en regiomarketing websites uitgereikt
Prijswinnaars online destinatiemarketing Citynavigator Awards 2019: Merk Fryslân (beste presterende website/ meeste bezoekers en grootste stijger “grote gebieden”), VVV Noordoost-Brabant (online promotie van natuurgebied de Maashorst), RBT Heuvelrug & Vallei (meest originele online actie), Toerisme Veluwe Arnhem Nijmegen (beste presterende website “streken”), Noordwijk Marketing (beste presterende website/ meeste bezoekers “kleine steden”), Maastricht Marketing (best presterende website/ meeste bezoekers “grote steden” en “grootste stijger”)
Een actieve community van tientallen citymarketeers wisselt jaarlijks kennis uit
Het netwerk voor online destinatiemarketing breidt maandelijks uit met nieuwe bestemmingen die zich aansluiten. De gedeelde toeristische database maakt samenwerking van de marketing van bestemming Nederland mogelijk. De oproep van staatssecretaris Mona Keijzer: “Verleid de bezoeker de minder bekende mooie plekken in Nederland te ontdekken”, wordt door deze groep opgepakt. De actieve community van tientallen citymarketeers wisselt jaarlijks kennis uit over online marketing voor bestemmingen, zoals:
- Zo bouw je aan de identiteit vanuit het eigen DNA van een stad of regio.
- Online boeken van lokale evenementen, dit zijn de lessons learned.
- Hoe bereik je de Duitse gast? Euregio deelt kennis.
- Hoe kunnen we samen innoveren en nieuwe toeristische producten ontwikkelen.
Kebab met spruitjes
Citymarketeers uit alle windstreken van Gent tot en met Groningen genoten in de bourgondische stad ’s-Hertogenbosch van (h)eerlijk eten. Dit jaar werd de lunch en borrel verzorgd door de Syrische staf van restaurant Yalla Yalla. Deze sociale onderneming gunt nieuwkomers uit Syrië een kans op de Nederlandse arbeidsmarkt. Bijzondere ontmoetingen zoals Kebab met spruitjes en persoonlijke verhalen over bestemming Nederland gaven de dag een internationaal tintje.
Samen online innovaties ontwikkelen
De community bouwt in 2019 samen verder aan het online platform waarop zo’n 50 miljoen pagina’s jaarlijks worden bekeken door de (internationale) toerist die geïnteresseerd is in bestemming Nederland. Een greep uit de innovaties die op stapel staan: intelligente routes, een gezamenlijk boekingsplatform voor lokale belevenissen en storytelling op locatie. De marketeers van 50 bestemmingen zitten boordevol ideeën en gaan de toekomst vol inspiratie tegemoet.
60 city- en regiomarketeers als community bijeen in ’s-Hertogenbosch voor kennisdeling over online marketing van bijzondere bestemmingen in Nederland.